Egypt
Select location
More Categories
Vehicles
Cars for Sale, Cars for Rent, Tyres, Batteries, Oils, & Accessories
Properties
Apartments for Sale, Apartments for Rent, Villas For Sale
Mobile Phones, Tablets, & Accessories
Mobile Phones, Tablets, Mobile & Tablet Accessories
Jobs
Accounting, Finance & Banking, Engineering, Designers
Electronics & Home Appliances
TV - Audio - Video, Computers - Accessories, Video games - Consoles
Home Furniture - Decor
Bathroom, Bedroom, Dining Room
Fashion & Beauty
Women’s Clothing, Men’s Clothing, Women’s Accessories - Cosmetics - Personal Care
Pets - Accessories
Birds - Pigeons, Cats, Dogs
Kids & Babies
Baby & Mom Healthcare, Baby Clothing, Baby Feeding Tools
Books, Sports & Hobbies
Antiques - Collectibles, Bicycles, Books
Business - Industrial - Agriculture
Agriculture, Construction, Industrial Equipment
Services
Business, Car, Events
أخصائى إستيراد 0
1 / 1

أخصائى إستيراد

Dokki, Giza
2 years ago
Details
Experience Level1-3 Years
Education LevelBachelors Degree
Employment TypeFull-time
User TypeEmployer
Description
Import specialist. Job responsibilities: • Responsible for the whole import process, starting from placing an order and until the goods reach our warehouse including (shipping process, dealing with the shipping companies to get the best rate, clearance process, dealing with the bank in legalization process, dealing with the insurance company) • Administer all credit letters and process to ensure smooth transactions for all exporters. • Maintain knowledge on all rules and regulations of import processes and ensure efficient transmission of all import goods and prepare and complete all purchase orders and ensure accuracy of all documents. • Ensure compliance of all goods and documents to all Customs rules and The General Organization for Export & Import Control (GOEIC) rules and regulations. • Manage communication with our suppliers and ensure the continuity of our good relationship. • Be aware of all new regulations concerning the import process and obtain up to date information regularly. • Evaluate various documents and commercial invoices and ensure compliance to all regulations and prepare documents for all shipments and obtain required approvals. • Communicate with the sales team and give them all required information about special orders. The applicant should be aware of the following: • The import process • The regulations of import from different origins • The required documents and customs clearance regulations • The bank requirements and procedures for import • LC process and procedures • Shipping process and requirements • The status of foreign currency • Raw materials prices • The applicant should be fluent in English. • The applicant should be detail oriented. The applicant should have: • Problem solving skills. • Good negotiation skills. • Good communication skills. • Time management skills. • Task priority skills. • Electrical products knowledge. • Microsoft office knowledge. اخصائي استيراد. مسؤوليات العمل: • مسؤول عن عملية الاستيراد بأكملها ، بدءًا من تقديم الطلب وحتى وصول البضائع إلى مستودعاتنا بما في ذلك (عملية الشحن ، والتعامل مع شركات الشحن للحصول على أفضل سعر ، وعملية التخليص ، والتعامل مع البنك في عملية التصديق ، والتعامل مع شركة تأمين) • إدارة جميع خطابات الاعتماد والعملية لضمان سلاسة المعاملات لجميع المصدرين. • الحفاظ على المعرفة بجميع القواعد واللوائح الخاصة بعمليات الاستيراد وضمان النقل الفعال لجميع السلع المستوردة وإعداد واستكمال جميع أوامر الشراء وضمان دقة جميع المستندات. • ضمان امتثال جميع السلع والمستندات لجميع القواعد الجمركية وقواعد ولوائح الهيئة العامة للرقابة على الصادرات والواردات. • إدارة الاتصال مع موردينا وضمان استمرارية علاقتنا الجيدة. • كن على دراية بجميع اللوائح الجديدة المتعلقة بعملية الاستيراد والحصول على معلومات محدثة بانتظام. • تقييم مختلف المستندات والفواتير التجارية وضمان الامتثال لجميع اللوائح وإعداد المستندات لجميع الشحنات والحصول على الموافقات المطلوبة. • التواصل مع فريق المبيعات وإعطائهم جميع المعلومات المطلوبة حول الطلبات الخاصة. يجب أن يكون مقدم الطلب على علم بما يلي: • عملية الاستيراد • لوائح الاستيراد من مصادر مختلفة • المستندات المطلوبة وأنظمة التخليص الجمركي • متطلبات البنك وإجراءات الاستيراد • عملية LC والإجراءات • عملية ومتطلبات الشحن • وضع العملة الأجنبية • أسعار المواد الخام • يجب أن يجيد المتقدم اللغة الإنجليزية. • يجب أن يكون مقدم الطلب موجها نحو التفاصيل. يجب أن يكون المتقدم: • مهارات حل المشاكل. • مهارات تفاوض جيدة. • مهارات التواصل الجيد. • مهارات إدارة الوقت. • المهارات ذات الأولوية المهمة. • المعرفة بالمنتجات الكهربائية. • معرفة مايكروسوفت أوفيس.
Location
Egypt
Map placeholder
Ad id 192130247
Report this ad
This ad is no longer available
Your safety matters to us!
  • Only meet in public / crowded places for example metro stations and malls.
  • Never go alone to meet a buyer / seller, always take someone with you.
  • Check and inspect the product properly before purchasing it.
  • Never pay anything in advance or transfer money before inspecting the product.
Find amazing deals on the go.
Download the app now!
Dubizzle mobile app
App StoreGoogle PlayApp Gallery